Det går inte att cykla med tandvärk

Någorlunda autentisk diskussion vid middagsbordet idag:

Jag: Tomas, varför har du inte cyklat en endaste dag till jobbet den här veckan? Du tjatar ju på mig att jag ska cykla överallt. Dubbelmoral!

Tomas: Jag har ont i tanden. Det isar när jag cyklar...

Jag: Hmpf... Det var fan den sämsta ursäkten jag har hört. Cykla med stängd mun för guds skull!! Du cyklar väl inte runt och ler som värsta dummot heller?

Tomas: Ge dig, du vet att jag har ont. Jag ska till tandläkaren den 3 maj.

Jag: Det är du som ska ge dig. Du är lat och hittar minsta lilla kryphål för att slippa cykla. Lathuvve!

Tomas: Lägg ner...

Jag: Ame - det är ju inte jag som är la..

Tomas: Ge dig människa, jag cyklar när jag känner för det, och förresten det är min bil och det är jag som betalar bensinen.. Det gör inte du när du haft bilen..

Jag: ........(tyst)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0