Snälle gode Gud kan du fixa ett jobb, tack!

Jeez, vad jobbigt det var att komma tillbax till gamla praktikplatsen idag. Träffade så många och alla undrade om jag har nått jobb på gång. Vad fan tror ni? Det finns inga lärarjobb. Inte här i alla fall. Och jag har ingen lust att flytta till varken Karlstad eller Ängelholm för att få ett (förlåt alla som bor där, det är säkert inget fel på era städer, men jag känner lixom bara att jag inte kommer att platsa in där nån stans...). Näe.. Detta gav mig grym ångest. Så jag åkte genast hem och satte mig i soffan och deppade i två timmar. Vad ska det bli av mig när jag blir stor. Fem år på högskola är ändå ganska mycket. Känns just nu som att jag har valt fel. Och det känns JÄTTEKUL att känna så nu. Jag har inte alls slösat bort 5 f*****g år av mitt liv för att upptäcka att jag är inne på fel bana och lirar. Hjälp mig någon. Gud kanske? Har du ett jobb över till en flitig och ambitiös tjej som klarar det mesta....? (okej kanske inte allt, typ sport, flugfiske, datagrejer, tala tyst och lågmält, ha långa naglar och klippa folks hår är jag inte så bra på, men det mesta kan jag nog ändå greja!!)

Och så till en rolig grej. Vann första pris i vinlotteriet igår. Antagligen eftersom kompis Natalie inte kunde närvara. Hon har så att säga tagit över min tur (är helt övertygad om att det är så, för de gånger hon inte är där så vinner jag!!) Det var välbehövligt med några xtra flaskor. Mycket att fira framöver!

Och så till en annan rolig grej (mest rolig för mig själv antar jag...). Jag har efter mycket moget övervägande bestämt mig att go back to blond. Ja det är faktiskt sant. Efter ett kort gästspel som brunett känner jag nu att det är dax att gå tillbaka till min "egen person". Japp. Nästa vecka hoppas jag att kommer det att ske. Frisör-Hanna får det inte lätt. Men det ska gå på nått sätt. Hoppas jag...


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Åsa!

Åh, stackars dig som känner sådär med utbildningen och jobb. Men vet du vad? Jag kände exakt likadant. Jag har skrivit det till jennie också men jag LOVAR dig att det löser sig. När man minst anar det så kommer jobben att dyka upp. Du behöver INTE oroa dig. Tänk hur många puckon som har jobb som lärare. Hur har de fått dem? Jag menar, här kommer du; en toppentjej med ett glatt humör och en vänlig personlighet som även verkar duktig inom området och söker jobb. Klart att du kommer att få nåt! Du kommer snart att få en massa jobb att välja bland. Deppa inte, det ordnar sig!!

Det kanske är lätt för mig att säga men jag har som sagt varit i samma sits. Jag har också legat vaken en massa nätter och ältat fram och tillbaka; "Valde jag rätt utbildning, passar det här mig?" Men idag är jag helt hundra på att jag valde rätt. Det vet jag att du också kommer att känna.

Jag vet inte om du blev klokare efter det här inlägget men ja... Det var ett försök till lite uppmuntran iaf!

Många peppiga kramar till dig!

2007-04-18 @ 18:24:02
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Åsa

Åhhh...Tusen tack för dina uppmuntrande ord. De behövdes supermycket!! Kram till dig!!

2007-04-18 @ 18:56:37
Postat av: jennie

Jag känner exakt samma lika, jag är ju också på väg att bli examensredo och jag är helt stressad och nervös. Men jag tror att alla som är på väg att bli färdiga är det, man hör det på alla när man pratar med folk. Man kan ju liksom inte planera framtiden när man inte vet hur den ser ut. Jag har i alla fall bestämt mig för att sluta sitta hemma och grina halva dagarna för att jag inte kommer få nåt jobb, jag har bestämt mig för att det kommer att lösa sig. På ett eller annat sätt. Så enkelt är det. Fast, man får ju stressgrina ibland...!! Peppkramar!!

2007-04-18 @ 20:13:34
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Skönt att veta att det finns fler som har samma tankar som jag. Det som jag tycker är jobbigt med det är att alla frågar en hela tiden om man har fått nått jobb. Snart orkar jag inte svara längre. Men det kommer nog att lösa sig. Kram till dig!

2007-04-19 @ 12:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0