Att tänka på innan man begår ett brott...

                                                    image295
                         den centralt belägna anstalten/fängelset i Kalmar




Idag var det en artikel i vår lokalblaska som fick mig att börja fundera lite och irritera mig desto mer. I Kalmar har vi ett klass-2fängelse, där det sitter fångar som begått relativt grova brott. Nu har fångarna fått nog av utelivet i stan som de tycker låter alldeles för mycket. (fängelset är mycket centralt placerat). Tydligen störs fångarna av ett närliggande uteställe, och de tycker att det är jobbigt att inte kunna sova på lördagskvällarna (och kanske några andra kvällar i veckan med...).

Jag säger bara: Det kanske ni skulle ha tänkt på innan ni rånade en bank, våldtog din fru eller knivhögg nån till döds!!! Stackars fångarna som måste sitta där i sina små fönster och titta ut på alla människor som inte sitter inne, utan som är ute och har skoj. Klart som fan att de måste klaga. De är väl gröna av avund för att de inte kan gå ut och in precis som de vill. I artikeln står det även att de har arbete att sköta och så vidare. Men så fint då!! Gud jag tror jag blir tokig snart på alla som klagar på livet inne i stan, både de som bor där (frivilligt) och de som sitter inne (ofrivilligt).

Alltså; tänk nu er för innan ni begår ett brott. Det kan vara så att du/ni hamnar på ett fängelse inne i en stad och då kan det vara svårt att få sova ibland. Särskilt under sommarmånaderna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0