den stora festen

Gud vad mätt jag är. Har precis ätit. En hederlig gammal köttgryta i lite ny tappning faktiskt. Har nog aldrig sett Tomas äta så mycket ;o) Kul att han gillade det, husmanskost är hans favvorit..

Ikväll ska vi handla och planera det sista inför bostadsrättsföreningens stora 60-årsfest på lördag. Det blir min andra 60-årsfest det här året!! Jag har redan beställt cateringmat för 10.000 spänn. Än har jag inte hört några klagomål från kontoret, men jag känner på mig att de kan komma. Men vad fasen är det fest så är det. Idag ska vi inhandla plastmuggar och papperstallrikar och snax och sånt. Det funkar inte med porslin till 50 pers. Det är ju inte direkt så att nån har lust att gå hem och ställa sig och diska mitt i kalaset!! Jag hoppas på att så många som möjligt av mina grannar ska dyka upp på festen. Faktum är att jag har gått omkring och liksom småskrämt dem lite så att det känner att man måste komma annars är man typ rökt i föreningen...

Citat som jag kan ha sagt till några av mina grannar vid nått tillfälle..

"Ja allså, jag tycker att det är viktigt att man kommer. Det är ju döööööpinsamt att sitta hemma och se alla festa på gården och inte komma ut, då framstår man ju som en idiot...."

"Alltså jag har beställt mat för närmare 15.000 (okej jag spädde på lite, men det var liksom för att gubben skulle känna att han måste komma) och då vill jag ju att så många som möjligt ska komma så vi inte behöver slänga massa mat och slösa med föreningens pengar..."

"Kommer du inte på festen så kommer jag personligen och hämtar dig" (sas till en liten dam som bor under oss. Hon är numera skitskraj för mig och för att jag ska komma och dra ut henne ur hennes pensiolägenhet på festdagen, hon hade sagt det till en granne...)

"Kommer man inte på festen så kan det vara så att man hamnar utanför föreningen och det vill man ju inte....."

Ja alltså det är ju inte så att jag vill att mina grannar ska behöva känna nått tvång för att komma. Jag tycker bara att det är viktigt att sprida budskapet liksom. Jag är säkert skitpopulär här nu!!!!

Kommentarer
Postat av: jennie

Själv hade jag ju givetvis varit mäkta nöjd med min nya ordförande. Eller livrädd... :-)

2007-08-21 @ 20:51:17
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja jag tror nog att de flesta är livrädda nu. Tyvärr.. Men jag får väl ändra på det och vara skittrevlig och hålla värsta talet på festen eller så...

2007-08-22 @ 08:58:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0