Mammas ölpump

                                     image308





Jag har alltid undrat (ja sen reklamen om grejen började visas på TV) vilka människor det är som skulle köpa en sånn där ölfatspump från OBH Nordica. Vem vill ha en sådan hemma hos sig?? Nu behöver jag inte undra längre. Min mamma har en.... Fick se den idag när jag kom hem hit. Den står undangömd på golvet i mitt rum..

Jag: Men mamma, har du köpt en sån här (onöding) grej??????

Mamma: Ja alltså nu har jag inte köpt den utan jag har fått den...

Jag: AV VEM DÅ??? Vem har gett dig en sån här??

Mamma: Ja alltså det var när vi var hemma hos ------- senast, då skojade jag med pappa och sa att en sån där skulle man ha, ja ------ har en sån.. Då sa -------- att han skulle köpa mig en sån. Jag trodde inte riktigt på det, men så kom han hit med den för några dagar sen. Tyckte att pappa och jag också skulle ha en sån..

Jag: Men gud, dom är ju inte jättebilliga precis. Vart ska ni ha den då??

Mamma: Ja den som de visste. Vi har ju ingen naturlig plats för den i köket eller så, så nu får den stå här så får vi väl plocka fram den vid bjudningar och sånt...

Jag: hahahahahaaa!!!!

Så nu står det en ölfatspump på mitt gamla rum. Ja där har den verkligen sin naturliga plats. Not. Stackars mamma. Det är ju alltdi svårt när man får nått i present. Då vill man ju gärna visa att man gillar saken även om den kanske inte passar in...


Kommentarer
Postat av: jennie

Hahaha, jag skrattar också alltid och undrar vem fan som skulle köpa den där när jag ser den reklamen. Senast igår pratade jag och Peter om det, att den typ är världens onödigaste grej.
Men det är bara att gratulera lilla mamma då, vilket kap alltså... Kramar!

2007-08-20 @ 14:09:56
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Jenny

Jag har (tyvärr) köpt en till J. som är en öldrickare...och den är ju inte snygg och den är väldigt osmidig så den tar upp nästan ett helt köksskåp hemma just nu...och jag ångrar mitt köp, men J. är så glad så...

2007-08-20 @ 15:31:36
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: Åsa

Jennie: Ja mamma är typ allt annat än nöjd med sin maskin men som alltid när man fått en sak av någon är det skitsvårt att göra sig av med den, man vill ju inte göra presentgivaren ledsen.. Kram kram!!
Jenny: Aj då, ja det är ju inte precis världens smidigaste maskin, men det var ju bra att din sambo gillade sin present!! Kram kram!!

2007-08-21 @ 09:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0