Tillbaka på jobbet

Igår tyckte jag att min sambo var allmänt deppig och kanske åxå att han var lite på dåligt humör.. Jag trodde nog att jag visste vad det berodde på så jag försökte muntra upp allt vad jag kunde...

Jag: Är det tungt att börja jobba i morgon?? (med min allra gladaste och trevligaste och muntraste stämma)

Tomas: Nej!

Jag: Meh, lite tungt är det väl??

Tomas: Nej.

Jag: Nähe.. Men du verkar inte så glad och positiv..

Tomas: Nähe. Men det är jag. Det är inte tungt och det ska inte bli jobbigt att börja jobba igen sa jag ju!!

Jag: Men li...

Tomas: NEJ!!

Sen åkte vi hem från sommarstugan. Jag var tvungen att köra för Tomas hade druckit för många öl kvällen innan påstod han. Hela vägen hem satt han tyst och jag såg att han tjurade. Direkt när vi kom hem bäddade han ner sig i sängen. Det hjälpte inte ens att jag gick bort till pizzerian och köpte hans favvis-pizza till honom (och italiensk sallad till mig - supergod!!) Han var lika deppig ändå. det såg jag minsann!! Stackars älsklingen. Det är inte lätt att ha haft semester i fyra veckor och sen börja jobba... Usch så tungt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0