Gummistövlar är (livs)farliga grejer!!

Igår skulle vi komma fram till vad vi ska ha för lekar på festen i augusti. Det är ju både pensiosar och ungdomar (typ jag och Tomas) som bor i husen därför måste det vara lite blandat som funkar för alla. Jag föreslog helt enkelt att stövelkastning är väl en rolig lek!!

Jag: Skulle vi inte kunna ha stövelkastning som en lek????

Festkommitédeltagare 1: Ehhh...Jag vet inte... Det verkar farligt.....

Jag: Va? Farligt? Hur skulle det kunna vara farligt??

Festkommitédeltagare 1: Jo alltså, jag har läst att folk har dött av den leken...

Jag: Va?

Festkommitédeltagare 2: Du skojar??

Festkommitédeltagare 1: Nej jag gör faktiskt inte det. Jag har läst om folk som har halkat och slagit runt och brytit nacken. Leken är helt enkelt livsfarlig! Tänk vilket liv det skulle bli om nån dog på vår fest eller åsamkade sig skador för resten av livet. Det vill vi inte stå bakom...

Jag: Näe.. Det förstås. Jag har aldrig tänkt på att det kan vara farligt. Vi kanske ska ta hästskokastning istället.

Festkommitédeltagare 1: Ja fast nån kan ju få en hästsko i huvudet, och det gör nog ont....

Jag: Meh! Kom på några lekar själv då som inte är farliga. Mina lekar tycks ju vara värsta high chaparall.....

Sen kom vi inte fram till så mycket mer lekar, så vi står still.... Fast vi kom fram till mycket annat bra!!


                             image224             image225

                               Detta är farliga grejer!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0