Jag är inte fast i latteträsket

                                         image181


För ett tag sedan kom jag till insikt med en grej: jag gillar inte kaffe latte. Nä det är sant! Jag dricker mycket mycket hellre en vanlig kaffe med liiiite mjölk än ett (super)stort glas/kopp med sötsliskig latte. Kaffe har kommit att bli min allra käraste vän, men dit hör inte latten utan bara "vanligt" kaffe.

För ett tag sen var Natalie och jag och fikade. Vi beställde varsin latte. När vi skulle gå stod båda lattarna kvar typ orörda. Jag var bara tvungen att fråga:

Jag: Natalie, varför har du inte druckit upp din latte för??

Natalie: Nämen jag är ju laktosintolerant, ibland glömmer jag det, och om vi ska ut ikväll är det inte så kul om jag istället måste ligga hemma och ha ont i magen...                               

Jag: Nämen Gud, justde ja, det tänkte jag inte på...

Natalie: Men varför har inte du druckit upp din latte då??

Jag: Näe jag kom på att jag inte ens gillar latte...

Så går det när man försöker tvinga sig på en trend (som i och för sig har funnits i typ 10 år nu, men ändå!) Jag ska aldrig mer tvinga mig själv att dricka latte. Så det så!!

Kommentarer
Postat av: Mattlan

Hah! Bra jobbat. ;)
kram

2007-06-04 @ 17:08:01
URL: http://mattlan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack! Det känns bra!!

2007-06-04 @ 17:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0