Min hatmat-lista från förr

När jag var en liten flicka så var jag ganska petig i maten. Det fanns många grejer som jag absolut inte tyckte om och som jag typ aldrig skulle kunna tänka mig att förtära. Saker och ting har ändrats, jag har blivit äldre och vissa saker bara fullkomligt älskar jag idag. Men dessa är några av de grejer som fanns på min "hatmat-lista" när jag var liten:

fetaost - fy alltså, jag tyckte det var skitäckligt ända tills jag var typ 22 år, nu gillar jag det skarpt!!!

potatissallad - gillades verkligen inte. Nu tycker jag att det är gott med en fräsch potatissallad med vinägerdressing till (inte den geggiga med majonäs)

Coca-cola - när jag var liten drack jag fanta de få tillfällen det bjöds på läsk. Idag är jag en storkonsument av Cola-light och jag skyller det hela på mamma som aldrig köpte hem cola när vi var små, därför fick jag aldrig lära mig att dricka det när jag var liten..

skaldjur - jag är väl inte överförtjust i skaldjur nu heller, men nån enstaka räka går väl ner då och då... Ibland får man faktiskt tvinga sig lite, men jag är inte direkt typen som betalar för en skaldjursbuffé

frukt - nej, jag vet, jag är fortfarande ingen storkonsument av frukt, men vissa sorter kan jag käka idag, om jag måste... Typ gröna äpplen, bär av olika slag och clementiner, men sen är det stopp, frukt är inte min grej fortfarande...

mineralvatten - lärde jag mig dricka för typ ett år sen... Jag vet, jag är sent ute, men jag har alltid tyckt att det är så...salt...

brödkanter - tog ALLTID bort kanterna på brödet när jag bodde hemma, och detta starade oftast en diskussion vid frukostbordet.. Lärde mig äta kanterna typ när jag var 23. Det sas vara det nyttiga på brödet.. Nu äter jag sällan bröd så jag slipper käka de hårda kanterna..


Fråga: Vad avskydde du när du vad liten men gillar idag?? Skriv gärna en kommentar och berätta!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Heeeeej Åsa!
Hoppas att du har det bra och att du till skillnad från mig är ledig idag! Solen lyser ju så härligt!
Jag tänkte ta och svara på din fråga. Jag gillade inte fisk när jag var liten. Idag gillar jag det dundermycket. Jag har dock inte lärt mig att äta den slemmiga laxen... Så vuxen har jag inte blivit än. Oliver var något jag inte heller var så förtjust i. Nu kan jag bli sååååå sugen på oliver att jag är tvungen att gå och köpa en burk (eller två). Helst gröna!
Hmmm, jag gillade inte mjölk heller och det var för att jag tyckte att det luktade illa om man råkade få det på fingrarna. Jag kan fortfarande inte dricka ett glas mjök bara sådär ändå...
Må så gott!
puss å kram skumbanan!

2007-06-16 @ 09:57:12
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej!! Här skiner tyvärr inte solen... Är åxå på jobbet.. Trist, men det gör inte så mycket när det är molnigt och kallt.. Vad kul att du svarade på min fråga. Jag tänker att det kan vara kul att veta om det finns fler som jag som typ avskydde saker när de var små men som de gillar nu!! Ha en underbar dag!! Kram kram

2007-06-16 @ 11:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0