Värsta dåliga förloraren

                                                  image196


Igår kväll var Tomas och jag hemma hos mamma och pappa på middag. Efter att vi ätit kom mamma på den briljanta idén att vi kunde ju faktiskt ta och spela lite Kubb!! (Kubb är fan skitkul om man vinner. Jag ha dessutom nöjjet att känna en VM-medaljör i Kubbspel. Ja visst, det är sant, han har jobbat på mitt jobb och faktiskt lärt mig ett och annat trix!!!) Okej, visst. Alla var med på noterna och vi delade in oss i två lag. Jag och mamma på ena laget och pappa och Tomas på andra laget. Hrm... Jättebra konstallation, verkligen. Världens två sämsta förlorare på varsitt lag (det kan inte blir bra. Någonsin). Första ronden vann jag och mamma, pappa såg ut som att han ville gå av planen vilken minut som helst. Andra ronden vanns av pappa och Tomas och jag hade stor lust att kasta kubbpinnarna i huvudet på dem när de stod där och fjantade sig över att de hade vunnit!!! Mamma och jag var tvungen att ta revansch, och sen slutade vi inte förrän pappa och jag hade vunnit exakt lika många gånger var. Då gick vi in och drack kaffe.


Det finns en anledning till att jag inte håller på med sport och sånt. Jag kan helt enkelt inte. Jag skulle aldrig kunna ta att det andra laget/personen vinner över mig. Eller jag skulle kanske kunna ta det. Men jag skulle inte kunna ta att JAG hade förlorat. That´s it.


Kommentarer
Postat av: jennie

Det är det som är det fina med sport serru, man lär sig att förlora och att bli ödmjuk inför uppgiften. HÅller man på med någon sport så förlorar man förr eller senare, så är det ju.
Fast det tar tid att lära sig, när jag var yngre var jag en så dålig förlorare att det gick inte att prata med mig om vi spelade dåligt. En gång slog jag handen i målstolpen när vi spelade fotboll och släppte in ett mål, så jag fick en spricka i handen och kunde inte vara med alls på ett tag... Jag har provat allt; grina, skrika, slåss, sura, analysera och analysera ännu mer. Men jag kan ju lätt säga att jag idag har lärt mig av mina erfarenheter. :-)
Hoppas du får en bra dag, här regnar det katter och hundar... Kraaam!!

2007-06-14 @ 09:36:14
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja jag måste definitivt bli bättre på att ta en förlust, det är bara det att det är så jäkla svårt.. Tråkigt med regn. Här håller man typ på att blåsa bort som vanligt!! Kram

2007-06-14 @ 15:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0