Gamla "goa" låtar att minnas till....

För ett tag sen (typ igår, men vaddå, det är väl ett tag sen) fann jag att vi har en liten musikskatt på datorn. Vi äger inte särskilt mycket musik i datorn, men jag lyckades skrapa fram det vi hade, och vad hittar jag då? Jo en massa "gamla goa låtar". Vem minns inte den här, var inte så länge sen. Men jag har grymma minnen till låten, stod ute i ösregnet  vid sommarstugan i Köpingsvik (Öland) och dansade till den en hel kväll.. Eller den här, en riktig klassiker, hur många gånger har den spelats på repeat på förfesten????? Eller den här. Var mycket populär låt när jag började på högskolan, så många kårkvällar har tillbringats till att dansa till den här och "göra lilla dansen". Den här har åxå spelats flitigt på förfester (görs än till och med...) Andra gamla låtar jag hittade var bland annat Rytmen av ett regn med Millas Mirakel, Kräm med Kent och You sang to me med Marc Anthony som åxå spelades flitigt hela sommaren den kom. Som sagt, har fått en riktig nostalgitripp när jag har lyssnat igenom alla låtarna. Sen finns det många fler, men de lämpar sig inte att nämnas här......

Kommentarer
Postat av: jennie

Skönt å va naken är gymnasiet för mig, under studentperioden när alla var helt till sig av lycka, vårkänslor, ångest och alkohol. Då satt vi i parkerna och skrålade till den!!
Det är roligt när man hittar låtar och sånt, man glömmer ju liksom bort dem och spelar dem inte alls, så när man hör dem blir man helt varm och sitter bara och flinar (typ som jag gör nu).

2007-05-08 @ 21:40:30
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Åsa

Ja visst är det grymt kul när man hittar gamla låtar som man typ glömt bort, och sen blir man jätteglad och får massa minnen när man spelar dom igen!!

2007-05-09 @ 08:39:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0