(Inte) utan min handväska

Jag har funderat på en grej ett tag. Det har ju rasat nån form av väskdebatt här i Sverige om tjejer och deras väskor och vad jag har förstått så har Ebba von Sydow haft ett finger med i spelet. När jag kollade på Stina i lördags (eller jag såg reprisen i söndags faktiskt) så hade hon med sig en liten handväska in i studion där programmet spelades in. Detta kommenterades ju såklart, och jag förstår att Ebba hade med den för att markera lite, men ändå. Själv är jag lite tudelad. Jag kan tycka att det är skönt att vara utan väska då och då. Den är så jobbigt att släpa på vissa gånger. Därför har jag sammanställt en liten lista över när jag helst vill vara utan väska:

♥ när jag är och storhandlar vill jag helst slippa väska. Det är redan så mycket att hålla reda på med "blipper" (scanner), kundvagn och sambo så räcker det! Då behöver jag inte en väska att hålla koll på med, så att ingen ficktjuv är framme och stjäl mina slantar

♥ när jag går ut på en "club" (typ dansställe) som ligger i mitt kvarter. Jag går dit endast för att dansa. Inte för att hålla koll på min väska hela kvällen. Dessutom är det så nära hem, att det är bara att springa hem om jag behöver nått!

♥ när jag är ute och powerwalkar. Gud vad töntigt det ser ut när jag möter brudar som släpar med sig handväskan på promenad!!!

♥ när jag är med på en inspelning i en TV-studio! (Yeah right, som om det skulle hända nån gång)

♥ när jag kommer att jobba som lärare i framtiden. Ser så löjligt ut med kvinnliga lärare som släpar runt på sin handväska HELA tiden. Lås in den för guds skull!

♥ när jag är på stan och har min stora, klumpiga vinterjacka av dun. Ser bara löjligt ut med en liten väska till. Då är det bättre att bara ha plånbok och mobil i fickorna på jackan

Okej, det var när jag helst klarar mig utan väska. Men så finns det gånger som jag bara måste ha min väska:

♥ när jag är i skolan (och pluggar alltså). Måste få plats med kollegieblock, pennor, kalender och ett par böcker...

♥ när jag ska ut, men är på fest hemma hos nån annan först. Då MÅSTE jag ha väska med mig!

♥ när jag vill känna mig fin. Då är det bra att "hotta" upp med en kul väska

♥ när jag är ute och reser! (självklart, vad skulle jag annars packa i ;-))

Det finns säkert fler tillfällen som jag måste ha/inte måste ha min väska. Men detta är några tillfällen. Tycker att alla tjejer ska göra som de själva vill!! När det känns bäst!!!

Kommentarer
Postat av: Crazypill

håller med, väska kan vara segt att släpa på.

2007-05-09 @ 10:15:35
URL: http://crazypill.blogg.se
Postat av: Åsa

Skönt å veta att det är fler än jag som tycker att det är jobbigt att släpa omkring på! Ibland verkar det som att är man tjej då bara måste man ha väska!!

2007-05-09 @ 11:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0