lilla världen VS "stora" världen

Ibland när jag har tråkigt (okej, det händer inte särskilt ofta, men ibland) så brukar jag slinka in här. Oh my God alltså! Ibland skrattar jag så att jag håller på att dö! (OBS! Jag har tidigare sagt att jag tycker att det är APA att man klagar på nån annans blogg, det är inte det jag gör nu, jag bara...skriver om den...) Om det som skrivs är sant och har hänt så finns det all anledning för många att vara rädda. Otrohet, folks läggningar, fem i fem ragg eller liknande, upphovsmannen/kvinnan till bloggen drar sig inte för att hänga ut folk. Själv bor jag ju i en relativt liten småstad. Här behövs ingen blogg som berättar vad som har hänt i helgen. Alla får ändå reda på det antingen genom diverse lucköppningar eller helt enkelt genom vanligt herderligt skvaller! Precis vad jag tror föregår där med. Själva platsen som allt händer på är inte större än min lilla småstad så jag gissar på att alla förr eller senare ändå får reda på vad som sker där. Det är bara det att genom bloggen så kan ALLA ANDRA åxå få reda på det. Okej, det är inte så att man lär sig något av att läsa där, det bidrar inte till allmänbildningen direkt, men fan vad kul det är att läsa. Att nån/några lägger ner så mycket tid på att hänga ut andra, det gillar jag............. Precis sånt jag vill läsa, även om jag befinner mig långt från platsen och förmodligen ALDRIG kommer att hänga där. It´s not my cup of thea.

Ja, och vad vill jag ha sagt med detta? Jo att jag erkänner! Jag är en grym skvaller-junkie. Även om jag inte tror på allt jag läser/hör så gillar jag det. Skvaller alltså. Skitsamma om jag inte känner personerna i fråga (typ kändisar). Jag gillar ändå att läsa om dem i diverse skvallerblaskor.


Kommentarer
Postat av: Skvaller-junkie nummer 2

Hej Maud!

Åh, jag måste väl bara inflika att jag också ÄLSKAR skvaller. Det går inte att komma ifrån. Ska jag berätta det värsta av allt... Jag har till och med prenemurerat på Se och hör. Ve och fasa men roligt var det! Dessutom hade man alltid aktuella tv-bilagor!

Hoppas att du mår bra!

Puss å kram Skumbanan

2007-05-09 @ 16:35:37
URL: http://anna1983.blogspot.com
Postat av: Bloggägerskan

Hej Anna-panna!
Då är vi två! Skvaller kan typ vara det bästa som finns om man är lite deppig. Kanske borde överväga en prenumeration bara för att få min dagliga dos tillfredställd? Kramizz

2007-05-09 @ 18:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0