Fröken städ

         image569
   

God eftermiddag! Idag har jag ägnat dagen åt att städa. Dealen var att Tomas och jag skulle ta två rum var. Ett "jobbigt" och ett "lätt". Tomas fick äran att välja. Han valde sovrummet och toan. Således fick jag köket och vardagsrummet. Hallen skulle vi dela på, det är liksom bara dammsugning och lite dammtorkning där. Jag röjde raskt upp på mina områden och var klar runt klockan 12. Då hade Tomas inte ens börjat med sitt. Han tror att han fortfarande är lite sjuk, men det var han inte igår när han var i skogen hela dagen..... Efter att jag städat stack jag in till stan och fixade Theos presenter eftersom jag missade det igår. Känns skönt att ha det klart och slippa stressa nån kväll efter jobbet. Vi ska fira Theo på onsdag.

Nu har Tomas ryckt upp sig lite, men frågade om vi inte kunde hjälpas åt lite. Ska man vara snäll och röja hans del med? Eller ska jag vara en hård satkärring som håller hårt i mina principer och ligga på soffan och käka praliner samtidigt som jag tittar på när han städar?? Hrm...Svårt val det där....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha! Du ska vara hård! Det ska inte hjälpa att gnälla :P

2008-04-27 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0