Nyårskrönika - mitt 2008.

                 


Shit, är det nu man ska sammanfatta sitt 2008? Jag kommer typ inte ihåg ett smack. Jo men det gör jag väl, lite minnen ska jag väl kunna skaka fram. I februari till exempel, då fick Tomas ett till syskonbarn som nästan är en liten kopia av honom som liten (visst stämmer det, Helena?)

Tomas och jag tillbringar våren med att leta hus. Vi går på visning och känner att vi inte hittar nått som är "oss". Då helt utan förvarning dyker ett tillfälle upp, Tomas föräldrar erbjuder oss att köpa deras hus. Vi kan liksom inte tacka nej till erbjudandet då det är ett toppenerbjudande. VI slår till och fattar knappt att det är sant. Vi har köpt hus!!

Jag får börja på en ny avdelning på jobbet och är med om att bygga upp den from scratch. Det är både roligt och jobbigt. Men mest roligt. Även om jag till en början inte fattar ett dugg.

Våren rullar på och jag och mina vänner planerar en möhippa för bästaste Cissi som ska gifta sig. Den 3 maj har vi den och det var länge sedan vi hade så kul. Magdans, sexparty och fest står på schemat.

Den 24 maj är vi på bröllop. Cissi ska gifta sig och inte ett endaste öga är torrt i kyrkan. Hon var så fin. Festen var åxå lyckad. Först ut i kompisgänget att gänga sig ordentligt. Vem är nummer 2??

Lillebror tar studenten och blir en stor kille. Min lilla lilla bror slutar skolan. Hur gick det så fort? Någonstans här emellan så hinner jag med att fylla 27 (eh... hrm... är jag verkligen 27??). Tomas och jag packar och packar och packar.

Jag börjar mitt livs första semester och packar packar packar. Jag fattar inte hur vi fick plats i lilla tvåan? Vi flyttar den 7 juli. Mamma, pappa, lillebror och farmor hjälper till. Mamma och farmor städar och fixar och pappa, lillebror och Tomas flyttar möbler. När dagen är över är farmor och mamma helt slut. Ja vi andra åxå.. Den 14 juli säger vi hejdå till lägenheten och jag gråter en skvätt. Jag gillar mitt nya liv, men om man kan ha en kärleksrelation till en bostad så var det precis vad vi hade, jag och tvåan på Bragegatan. Min lilla darling där vi bodde i 5 år. Jag släpper nyckeln och fattar inte hur det kan kännas så jävla tungt och jobbigt...

Tomas och jag har en skön sommar resten av tiden när vi kommit i ordning i vårt hus så gott det går. Solen skiner och vi ligger på stranden och latar oss. Många kommer på besök och spanar in huset.

Hösten kommer och vi startar med en 30-årsfest för Tomas. Vänner och familj trängs hemma hos oss och framåt kvällen blir det pingisturnering i vardagsrummet (!).

Vi åker till Växjö och firar lillebror som fyller 25 år. Hela släkten samlas och åker karavan till lillebrors lägenhet.

Hösten rullar på, det är inflyttningsfester, julfester och så är vi framme vid jul och nyår. Ja det kan ni ju läsa om i tidigare inlägg under december ;)

Det var nog mitt 2008. Är det nån som orkar läsa? Har jag glömt nått. Förmodligen. Förlåt i så fall. Nu ska jag gå och lägga mig och vila. Ikväll blir det nyårsfirande hos vänner på landet. Ska bli mysigt och härligt att få fira in det nya året.

Gott nytt år!!!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Nu har jag startat upp en ny tävling med 3 gånger högre vinster än tidigare! Var med och tävla varje dag du med :-)

2008-12-31 @ 15:20:53
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: Helena

Absolut, senast i morse skrattade vi och Anders, Kristina åt hur himla lik Fabian var när han gjorde nån min.



Hoppas ni hade skoj igår, vi hade kul med vårt nya Wii.



Kram H

2009-01-01 @ 12:08:36
Postat av: Helena

Absolut, senast i morse skrattade vi och Anders, Kristina åt hur himla lik Fabian var när han gjorde nån min.



Hoppas ni hade skoj igår, vi hade kul med vårt nya Wii.



Kram H

2009-01-01 @ 12:09:21
Postat av: Åsa

Ja vi har en bild sen jul på Tomas och fabian och de är så lika där. En liten minikopia! Kul med Wii, då har ni spelat hela nyår eller ;-) Kram

2009-01-01 @ 16:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0