Midsommarfirande 2008

                                 


Puh! Nu är vi tillbaka i stan efter vårt midsommarfirande i sommarstugan på Öland. Vi skulle kommit iväg tidigt på midsommarafton men eftersom varken jag eller Tomas orkade fixa en massa i torsdags kväll så kom vi inte iväg förrän på förmiddagen. Bilen var fullpackad + en släpkärra med lite möbler som Tomas mamma ville ha dit. Kom fram och städade lite, jag fixade en jordgubbstårta och så kom de första av våra gäster. De hade med sig lilla Theo. Eftersom vi hade ett barn som täckmantel så gick vi ner till midsommarfirandet vid stången och dansade lite. Eller ja, jag dansade inte men jag stod bredvid och skrattade åt Tomas som fick dansa med Theo. Han slet i Tomas hela tiden. Han är liksom Theos nya favvorit och Theo har inte släppt Tomas på hela helgen. Det kan ha nått att göra med att Tomas plockade fram åk-gräsklipparen och lät Theo åka med. Den har varit den bästa barnvakten den här helgen (gräsklipparen alltså, inte Tomas).

Framåt eftermiddagen anlände Ida och Joel. Då åt vi tårta och drack kaffe. Hade precis hunnit sätta oss ner när regnet kom. (jäkla skitväder). Efter tårtan dök pappa upp på sin motorcykel tillsammans med grannen och hans fru (som åxå har en motorcykel). Mamma jobbade hela helgen men pappa tyckte inte att det gjorde nått för han har ju sin motorcykel. Vi tog en promenad och vi visade runt lite i området. Gick ner till stranden och kände på vattnet, men det var ingen som ville bada......

Sen var det dax att korka upp och plocka fram grillen. Idas pojkvän Joel hade nyss varit på en tur till Tyskland så han hade en del dricka med sig. På nått konstigt sätt drack Tomas en snaps för mycket och fick gå och lägga sig tidigare än alla andra. Men vi satt uppe länge, pratade och skrattade. Det var väldigt länge sen jag skrattade så mycket som jag gjort den här helgen. Theo och hans pappa tältade på gården och vi andra sov i stugan. Jag var inte avundsjuk på dem som sov i tält om man säger så. Det har inte varit nått fint väder den här helgen.



                                             


Igår, på midsommardagen var det några stycken som vaknade upp med huvudvärk.... Men inte jag. Vi kände ändå att det måste hända nått så efter frukosten drog vi ut på tur. Jag hade inte druckit så mycket så sent så jag var kapabel att köra. Vi åkte ner till Ölands södra udde och turistade lite, och visade Joel runt. Några gick upp i Långe Jan, men jag stannade på marken och vaktade Theo som sov i sin vagn. Jag gillar inte höjder utan tycker det är skitläskigt så det gjorde mig inget. På kvällen drogs grillen fram igen. Efter det var det några som gick ut på en riktig långpromenad medans vi andra satt inne i värmen och spelade skitgubbe.

Idag har vi röjt upp lite och tagit det lugnt. Fick sitta i bilkö på bron. Alla andra hade visst åxå tänkt att åka hem samtidigt som oss. Ikväll blir det hyrfilm och hämtmat och häng i soffan.

Antal veckor kvar till semestern: 2
Antal dagar tills vi får tillträde till vårat hus: 8

Helena,
var inte rädd för att sommarstugan förvandlats till ett furuträsk.. Det mesta går att rädda med en burk färg ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Tack Åsa... jag var lite nervös...



Kram!

2008-06-27 @ 00:23:36
Postat av: Åsa

Hahaha... Och då vet du inte om att det numera finns både ett skåp OCH ett bord i furu i sommarstugan...Eller vänta, fick jag säga det där ;) Kram

2008-06-27 @ 18:27:33
Postat av: Helena

Bordet visste jag, men SKÅPET... vaadfalls??

Var finns det plats??



:-) Kram H

2008-06-28 @ 13:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0