Hur vuxen kan man bli?

                     

När man köper ett hus ingår liksom en trädgård som ska skötas, om inte perfekt så i alla fall måttligt så att den inte totalt växer igen. Varför var det ingen som upplyste mig om detta innan jag vi köpte hus funderar jag på nu....

Vid middagen

Tomas: Skulle du kunna vara snäll och klippa gräset tror du. Det är sista tömningen av trädgårdstunnan snart.

Jag: Näää... Jag vill inte... Jag har annat* för mig.

(* means - sitta vid datorn, läsa andras bloggar och hänga på facebook.....sen kaaaaaan det ju vara så att det är paybacktime efter hans korkade kommentarer häromdagen......)

Fatta så vuxna vi är. Det är det här vi diskuterar vid middagsbordet liksom. När trädgårdstunnan kommer tömmas nästa gång. Varför kan ingen ta tag i oss och skrika get a life för fan??!!!

Nähepp, nu ska jag gå och göra vuxenstuff i mitt hus. Jag ska sortera strumpor och fixa en tvätt.

(Fotnot; Anledningen till att karlen inte själv drar över gräsmattan är att han vaxar bilen.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0