Vad är väl ett jobb i storstan...

För ett tag sedan blev jag erbjuden en ny tjänst. En ny tjänst i storstan. Alltså huvudstaden. Fatta vilken chans och fatta vilken ära att bli erbjuden ett sånt jobb. Chans till karriär, chans till mer betalt. Men vad gjorde jag då? Jo jag tackade nej.... Vi diskuterade det fram och tillbaka Tomas och jag, men ett jobb i Stockholm passar inte livet just nu. Vi har köpt hus, Tomas har jobb här, vår framtid är i denna stan. Jag har tänkt mycket på detta men jag vet att jag gjorde rätt val. Jag hade inte kunnat tvinga Tomas att flytta. Dessutom trivs jag väldigt mycket på mitt nuvarande jobb. Men fan, ibland kommer tankarna över mig, trots att jag vet att jag gjorde rätt..

Kommentarer
Postat av: Sofie

Åsa du får istället se det som en komplimang och att du säkert kommer få möjlighet att höja din lön och karriär i Kalmar med! Jag tror du gjorde helt rätt med tanke på husköp o allt sånt!



Kramar S

2009-03-22 @ 21:30:47
URL: http://fuldans.devote.se/
Postat av: Åsa

Åhh tack! Jag kan behöva alla peppord jag kan få! Jag vet ju innerst inne att jag gjorde rätt, men... Jag tänker liksom ändå på det... Kramar

2009-03-23 @ 10:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0